Værktøjer til at blive konfliktkompetent

Vi kender alle det med at blive inddraget i en konflikt på vores arbejdsplads – enten som rådgivere eller parter… Konflikter er og bliver en uundgåelig del af vores arbejdsliv. Så frem for at undgå dem, skal vi i stedet imødekomme dem og få værktøjerne til at håndtere dem.

Løsningen af en konflikt, som rådgiver, er dog ikke en nem opgave. Og den er ofte fyldt med en masse dilemmaer, hvor man skal træde varsomt. Problemet er ofte, at mange ikke besidder evnerne til at løse konflikterne af den simple grund, at de mangler konkrete redskaber til at intervenere, når konflikten spidser til.

Vil du også gerne blive mere konfliktkompetent? Så deltag i denne NOCA-workshop, hvor du vil få jord under neglene. Workshoppen vil være en blanding af indlæg og gruppearbejde. Du kan forvente følgende:

  • Kort intro til konfliktkompetentbegrebet
  • Teoretisk introduktion til organisatoriske konflikter
  • Konfliktdiagnostik: Hvor slemt står det til, og hvilken rolle skal HR indtage?
  • Eksempler på interventioner på de fem diagnosetrin og oplæg til en drøftelse af HRs rolle i konflikten
  • Gruppeøvelse hvor I får mulighed for at drøfte med de andre deltagere

Arrangementet er ikke et klassisk webinar men en workshop, og der forventes derfor fuld deltagelse i arrangementet.

Om webinaret

Hvornår:

Tirsdag d. 1. November Kl. 09:00 - 11:00

Hvor:

Virtuelt, (arrangementet er ikke et klassisk webinar men en workshop, og der forventes derfor fuld deltagelse i arrangementet.)

Arrangør:

NOCA

Tilmelding: